Zainwestuj w certyfikat SSL dla Twojej strony internetowej, a Google to doceni.
Czwartek, 23.02.2017, godz. 21:04
Opublikowane przez: Sebastian Dudek w kategorii E-commerce, E-marketing, Strony internetowe, Nowe technologie
Zapewne z wielu z was posiadających stronę internetową lub sklep internetowy zastanawia się, czy konieczne jest wdrożenie certyfikatu SSL? Odpowiedź jest prosta: TAK! Istnieje kilka powodów, które powinny was skłonić do zainwestowania w przejście z HTTP na HTTPS. Jednym z nich jest to, iż Google zapowiedziało, że będzie wyżej notowało w wynikach wyszukiwania te strony z certyfikatem bezpieczeństwa oraz to, że nasza strona www lub sklep internetowy będzie lepiej postrzegana przez potencjalnych klientów. Powody i zalety wdrożenia na stronie internetowej certyfikatu SSL można mnożyć, ale zacznijmy od początku.
Czym jest certyfikat SSL?
Certyfikaty SSL to podstawowy sposób ochrony wrażliwych danych przesyłanych za pomocą sieci internet. Google od dawna rekomendował wdrażanie protokołu SSL na stronach www. Do tej pory korzystały z niego głównie instytucje publiczne, banki, duże i średnie firmy oraz sklepy e-commerce. Szczególne zastosowanie ma przy zabezpieczeniach płatności online. Wyższa cena oraz początkowe trudności, jakie mogą wystąpić po wdrożeniu protokołu https odstraszały mniejszych przedsiębiorców. Z całą pewnością jednak tendencja ta się zmienia.
Zaufanie, jakie budzi protokół https wynika z faktu weryfikacji danych podmiotu, który zamawia certyfikat. Posiadanie Certum SSL wpływa znacznie na wiarygodność serwisu, zapewnia poufność danych i chroni przed niektórymi atakami hakerskimi.
Czy brak Certum SSL obniży wynik rankingu Google?
Google wyznacza nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa i wraz z premierą ,w styczniu 2017 roku, wersji 5S przeglądarki Google Chrome, może okazać się, że witryny nie posiadające certyfikatu SSL, będą oznaczane jako niebezpieczne. Na razie ostrożność w tym zakresie powinny zachować serwisy zawierające formularze wymagające danych dostępowych, umożliwiające rejestrację użytkownika, płatności online, czy komentowanie lub ocenianie produktów. SSL daje użytkownikom pewność, że korzystając z tak zabezpieczonego serwisu są chronieni przed kradzieżą haseł oraz informacji takich jak numery kont bankowych, kart kredytowych czy danych personalnych. Przywiązują oni coraz większą wagę do notyfikacji na pasku adresu o poziomie bezpieczeństwa i powiadomienie o braku zagrożenia może mieć znaczny wpływ na decyzje konsumenta np. na finalizację zamówienia.
Naprawdę warto zastanowić się nad wdrożeniem Certyfikatu SSL. Nasza strona może nie tylko być lepiej postrzegana przez użytkowników, ale również znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania.
Podsumowanie
Istnieją różne warianty Certum SSL, które możesz dopasować do swoich potrzeb:
- Certum Commercial SSL
- Najszybszy sposób na zabezpieczenie domeny o bardzo prostej procedurze wydania. Doskonały dla portali społecznościowych, małych sklepów internetowych, blogów.
- Certum Trusted SSL. Wskazany do ochrony baz danych, serwisów urzędowych, większych sklepów internetowych
- Certum Premium EV SSL. Charakteryzuje się zieloną notyfikacją na pasku adresu. Stosowany w bankowości elektronicznej, przez instytucje finansowe oraz portale aukcyjne.